ارورهای ظرفشویی بوش

ارورهای ماشین ظرفشویی بوش | کاملترین مرجع ارورهای ظرفشویی بوش

ارورهای ماشین ظرفشویی بوش هر کدام می تواند نشانه ای از معیوب بودن بخشی از دستگاه ظرفشویی باشد که در زیر به توضیحات هر یک از این پیغام خطاها پرداخته ایم. لازم به ذکر است عیب یابی دقیق و نهایی می بایست توسط تکنسین های دوره دیده صورت بگیرد و این ارورها صرفا جهت آشنایی کاربران با ارورهای لباسشویی بوش می باشد.

تعداد کامل ارورهای ماشین ظرفشویی بوش: 28 عدد

در این صفحه می توانید ارورهای ماشین ظرفشویی بوش را به همراه علت بروز هر کدام و نحوه رفع ارور مشاهده نمایید.

ارور E01

المنت حرارتی عمل نمی کند یا سنسور دما مشکل دارد. ممکن است المنت گرمکن ظرفشویی سوخته باشد. شاید هم فقط اتصالات مربوط به المنت آسیب دیده است.

ارور E02

سنسور دمای NTC مشکل دارد . به همین دلیل نمی تواند به درستی دما را بسنجد و به واحد کنترل ظرفشویی اطلاع دهد. از این رو المنت گرمکن بی وقفه کار می کند.

ارور E03

مخزن ظرفشویی در زمان مقرر از آب  پر نمی شود. در مدلهای جدید ظرفشویی بوش، پس از نمایش این ارور، ظرفشویی آب را تخلیه می کند. اما در مدلهای قدیمی تر، ظرفشویی منتظر می ماند تا آب کافی وارد شود.

ارور E04

آب پاش ظرفشویی درست عمل نمی کند که به احتمال زیاد به علت مشکل در سنسور کنترل فشار و جریان آب متصل به آب پاش است. این احتمال هم هست که مشکل از گرفتگی آب پاش ظرفشویی باشد. در واقع سختی آب سبب گرفتگی برخی سوراخهای آب پاش می شود و آب از این ناحیه آب پاش خارج نمی شود.

ارور E05

بیش از حد لازم آب وارد ظرفشویی شده و سطح آب زیادی بالا آمده است. به احتمال بسیار زیاد سنسور سطح آب مشکل دارد و نتوانسته آبگیری را متوقف کند.

ارور E06

سنسور کنترل کیفیت آب مشکل دارد. کار این سنسور سنجش سختی، آلودگی و شفافیت آب طی مرحله آبکشی است.

ارور E07

فن خشک کن مشکل دارد. احتمال دارد که فن سوخته باشد یا اجزاء آن آسیب دیده باشند. شاید هم مشکل صرفا از اتصالات برقی فن باشد. البته گاهی هم این ارور مربوط به اشکال در سنسور فن است.

ارور E08

گرم کن ظرفشویی درست عمل نمی کند احتمالا به این دلیل که سطح آب در ظرفشویی به اندازه کافی بالا نیامده است. این ارور بسیار شبیه ارور E03 است و به احتمال بسیار زیاد به همان علت بروز کرده است.

ارور E09

این خطا دراصل مربوط به المنت گرمکن آب در جریان است و در مدل های خاصی از ظرفشویی رخ می دهد که المنت گرمکن در پمپ گردش آب قرار دارد. به احتمال بسیار زیاد یا المنت گرمکن سوخته یا به المنت برق نمی رسد.

ارور E10

مشکل مربوط به المنت گرمکن آب است. به احتمال زیاد گرفتگی، رسوبات آهکی یا عواملی از این دست مانع تماس موثر آب با گرمکن شده و گرمکن نمی تواند کارش را درست انجام دهد.

ارور E11

باید مشکلی برای ترمیستور (سنسور دما) پیش آمده باشد. یا ارتباط سنسور دما با برد الکترونیکی ظرفشویی قطع شده باشد. شاید هم ترمیستور درست عمل نمی کند و اطلاعات درستی به برد ارسال نمی کند.

ارور E12

روی المنت گرمکن رسوب فراوانی نشسته و مانع از عملکرد صحیح آن شده است. گاهی اوقات اگر ظرفشویی را خاموش و روشن کنید به جای این ارور کد E09 نمایش داده می شود، که به همان معنا است. در برخی مدل های ظرفشویی بوش می شود المنت را در آورد، تمیز و رسوب زدایی کرد و دوباره سر جایش گذاشت.

ارور E13

دمای آب ورودی به ظرفشویی بیش از حد بالاست، بالاتر از ۷۵ درجه سانتیگراد. معمولا این ارور زمانی رخ می دهد که ظرفشویی به شیر آب گرم وصل باشد. برای رفع ارور باید آن را به شیر آب سرد وصل کنید.

ارور E14

سنسور جریان آب، یعنی سنسوری که میزان آب ورودی به ظرفشویی را می سنجد، درست عمل نمی کند و برد الکترونیکی دستگاه جریان ورودی آب به ظرفشویی را قطع می کند.

ارور E15

سیستم ایمنی در ظرفشویی نشتی آب مشاهده کرده و سیستم محافظ در برابر نشتی عمل کرده است.

ارور E16

اگر تکه ای جرم یا ناخالصی مانند شن یا جسم خارجی بسیار کوچکی در شیر ورودی ظرفشویی گیر کند، نمی گذارد شیر بسته شود و حتی اگر ظرفشویی را خاموش کنید، همچنان آب وارد ظرفشویی خواهد شد. البته ممکن است علت بروز این ارور نشتی شیر ورودی یا ایراد سنسور سنجش و کنترل میزان آب درون ظرفشویی باشد.

ارور E17

به احتمال زیاد برای شیر ورودی ظرفشویی مشکلی پیش آمده و بسته نمی شود. البته این امکان هم هست که فشار آب ورودی بیش از حد زیاد باشد و مانع بسته شدن شیر ورودی شود. اگر فشار آب لوله کشی منزل شما همیشه بالاست، شیر آب متصل به شیلنگ ظرفشویی را کمی ببندید تا فشار آب کمتر شود.

ارور E18

مقدار آب داخل ظرفشویی بیش از اندازه کم است. البته در این حالت کار ظرفشویی متوقف نمی شود و طبعا نتیجه شستشو اصلا رضایت بخش نخواهد بود. به احتمال زیاد شیر ورودی آب مشکل دارد.

ارور E19

در اکثر موارد این مشکل باید از شیر گردش آب در مبدل گرما باشد. به احتمال زیاد این شیر از کار افتاده و باید تعویض شود.

ارور E20

مشکل باید از پمپ گردش آب باشد. احتمالا سیم پیچ پمپ به دلیل قطع شدن سیم یا اتصال کوتاه آسیب دیده است. شاید هم آب به داخل پمپ نشت کرده و به پمپ آسیب رسانده است.

ارور E21

پمپ تخلیه ظرفشویی نمی تواند آب را تخلیه کند. شاید پروانه پمپ درگیر باشد و جسمی خارجی دورش پیچیده باشد یا به آن گیر کرده و مانع چرخش پروانه شده باشد. بعلاوه ممکن است اجزاء پمپ آسیب دیده و نیاز به تعویض داشته باشد.

ارور E22

آب داخل ظرفشویی تخلیه نمی شود زیرا مسیر تخلیه آب مسدود است. علت نمایش این ارور ممکن است گرفتگی یکی از فیلترهای ظرفشویی یا مشکلی در پمپ تخلیه ظرفشویی باشد.

ارور E23

برای پمپ تخلیه مشکل برقی پیش آمده است. ممکن است سیم پیچ پمپ در اثر اتصال کوتاه یا قطع شدن سیم ها آسیب دیده باشد. البته این امکان هم وجود دارد که جسم خارجی مانع چرخش پروانه پمپ شده باشد.

ارور E24

به احتمال بسیار زیاد لوله تخلیه ظرفشویی تاب برداشته یا مسدود شده است و امکان تخلیه آب وجود ندارد. احتمال هم دارد که مشکل از پمپ تخلیه ظرفشویی باشد.

ارور E25

به دلیل آنکه خروجی پمپ تخلیه یا شیلنگ تخلیه آب مسدود شده، پمپ قدرت کافی برای تخلیه آب را نخواهد داشت. البته بعید هم نیست که پروانه پمپ گیر کرده باشد و درست نچرخد.

ارور E26

سوییچ تنظیم کننده آب مشکل دارد. احتمالا این سوییچ آسیب دیده است که با تعویض آن مشکل بر طرف خواهد شد.

ارور E27

ظرفشویی وقتی این ارور را نمایش می دهد که ولتاژ ورودی بیش از اندازه پایین باشد. نوسانات برق شهری ممکن است به دفعات رخ دهد و سبب بروز این مشکل شود. این نوسانات برای دستگاه بسیار خطرناک است و حتی ممکن است سبب بروز آسیب های بسیار جدی در ظرفشویی شود. اگر ظرفشویی شما مکرر این ارور را نمایش می دهد بهتر است از تثبیت کننده ولتاژ برق (استبلایزر) استفاده کنید تا از آسیب های جدی احتمالی به ظرفشویی پیشگیری کنید.

ارور E28

سنسور تشخیص میزان کدر بودن آب مشکل دارد. به همین دلیل هم هست که ظرف ها درست تمیز نمی شوند و آب کدر در ظرفشویی دیده می شود.