ارورهای لباسشویی بوش

ارورهای لباسشویی بوش | کاملترین مرجع ارورهای بوش | وبسایت خدمات مشتریان بوش

ارورهای لباسشویی بوش هر یک می تواند نشانه ای از معیوب بودن بخشی از دستگاه باشد که در زیر به توضیحات هر یک از ارورها پرداخته ایم. لازم به ذکر است عیب یابی دقیق و نهایی می بایست توسط تکنسین های دوره دیده صورت بگیرد و این ارورها صرفا جهت آشنایی کاربران با ارورهای لباسشویی بوش می باشد.

تعداد کامل ارورهای ماشین لباسشویی بوش: 67 عدد

در این صفحه می توانید ارورهای ماشین لباسشویی بوش را به همراه علت بروز هر کدام و نحوه رفع ارور مشاهده نمایید.

Update Error: به محض مشاهده این پیغام لباس‌شویی را خاموش کنید و تحت هیچ شرایطی مجددا آن را روشن نکنید. به احتمال بسیار زیاد، برد الکترونیکی لباس‌شویی ایراد نرم‌افزاری پیدا کرده و اگر لباس‌شویی با همین وضعیت به کار خود ادامه دهد ممکن است سبب آسیب دیدگی قطعات و اجزاء در بخش‌های دیگر لباس‌شویی شود و در نهایت لازم باشد که برد الکترونیکی به طور کامل تعویض گردد.

ارور E01 / F01: ورود آب به لباس‌شویی مشکل دارد. این مشکل ممکن است مربوط به شیر ورودی باشد. مطمئن شوید که شیر ورودی کاملا باز است. به‌علاوه ممکن است لوله‌های ورودی آب یا فیلتر آب مسدود شده باشند.

ارور E02 / F02: هیتر یا المنت ماشین لباس‌شویی درست کار نمی‌کند یا در مدار قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل آب در ماشین گرم نمی‌شود.

ارور E03 / F03: ماشین نمی‌تواند مرحلهٔ آب‌کشی را درست انجام دهد. ممکن است فشار آب کم باشد. شاید هم حسگر و پمپ تخلیه درست کار نمی‌کنند.

ارور E04 / F04: موتور لباس‌شویی مشکل دارد.

ارور E05 / F05: موتور لباس‌شویی درست کار نمی‌کند. به محض مشاهدهٔ این پیغام خطا، لباس‌شویی را خاموش کنید.

ارور E06 / F06 : به احتمال بسیار زیاد مدار ترمیستور (حسگر حرارتی NTC) اتصال کوتاه شده است.

ارور E07 / F07 : این پیغام خطا هم مربوط به حسگر حرارتی NTC است و باید خود حسگر و مدار آن بررسی شود.

ارور E08 / F08: درب لباس‌شویی درست بسته نشده. اگر از بسته بودن درب مطمئنید و باز هم ماشین این پیغام خطا را نشان می‌دهد، ممکن است اشکال از میکروسوییچ درب باشد.

ارور E09 / F09: دما بیش از حد بالا رفته است. ممکن است مشکل از حسگر دما باشد یا عملکرد سیستم گرمکن (هیتر) مشکل داشته باشد.

ارور E10 / F10: به احتمال بسیار زیاد اتصالات برقی لباس‌شویی مشکل دارد و حتما باید این اتصالات را بررسی کرد.

ارور E11 / F11: دما بیش از حد بالا رفته است. ممکن است حسگر NTC مشکل داشته باشد. شاید هم مشکل از برد الکترونیکی لباس‌شویی است.

ارور E12 / F12: در بخشی از مدار برقی لباس‌شویی اتصال کوتاه رخ داده و به همین دلیل ماشین درست کار نمی‌کند.

ارور E13 / F13: ولتا‌ژ برق ورودی لباس‌شویی بیش از حد بالاست.

ارور E14 / F14: ولتا‌ژ برق ورودی لباس‌شویی بیش از پایین است.

ارور E15 / F15: به احتمال زیاد اشکال مربوط به موتور لباس‌شویی است.

ارور E16 / F16: درب لباس‌شویی درست بسته نشده. درب را کامل ببندید. اگر مشکل برطرف نشد، احتمالا به این دلیل است که میکروسوییچ درب درست عمل نمی‌کند. البته ممکن است حسگرهای ایمنی فعال شده و به همین دلیل برد لباس‌شویی مانع بسته شدن درب می‌شود.

ارور E17 / F17: آبگیری ماشین بیش از حد طول کشیده است. در واقع، ورود آب به لباس‌شویی مشکل دارد. ممکن است شیر آب ورودی بسته باشد یا فشار آب ورودی بسیار پایین باشد. اگر از باز بودن شیر آب و فشار آب ورودی اطمینان دارید و پیغام خطا همچنان برقرار است، احتمالا یا لوله‌های ورودی مسدود شده‌اند یا شیربرقی کنترل ورودی آب (آکوااستاپ) درست عمل نمی‌کند. ارور شماره 17 و 18 جز ارورهایی است که برای عیب یابی دقیق حتما می بایست کارشناسان بوش از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی نمایند. برای عیب یابی رایگان دستگاه توسط تکنسین های اصلی بوش به صفحه تعمیر لباسشویی بوش مراجعه نمایید.

ارور E18 / F18: آب لباس‌شویی تخلیه نمی‌شود. اگر به هر دلیلی راه خروج آب بسته باشد، این پیغام خطا نمایش داده می‌شود. ممکن است لوله‌های فاضلاب مسدود باشد، یا اینکه جسمی یا لباسی لوله‌های تخلیهٔ ماشین را مسدود کرده باشد. شاید هم فیلتر پمپ تخلیه گرفته باشد. البته اگر از کارکرد پمپ تخلیه حدود ۵ تا ۷ سال می‌گذرد، به احتمال قوی پمپ سوخته است. ارور شماره 17 و 18 جز ارورهایی است که برای عیب یابی دقیق حتما می بایست کارشناسان بوش از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی نمایند. برای عیب یابی رایگان دستگاه توسط تکنسین های اصلی بوش به صفحه تعمیر لباسشویی بوش مراجعه نمایید.

ارور E19 / F19: آب در لباس‌شویی گرم نمی‌شود. المنت یا هیتر ماشین وظیفهٔ گرم کردن آب را بر عهده دارد. بنابراین، گرم نشدن آب به معنای مشکل در عملکرد المنت است. ممکن است ولتاژ ضعیف باشد و برق کافی به المنت نرسد. شاید هم المنت آسیب دیده یا سوخته و باید تعویض شود. احتمال دیگر این است که ترموستات و حسگرهای حرارتی درست کار نمی‌کنند. گاهی هم پیش می‌آید که پرز و الیاف البسه المنت را می‌پوشانند و مانع انتقال گرما به آب می‌شوند. یک احتمال دیگر هم این است که برد دستگاه مشکل دارد و دستور گرم کردن آب را نمی‌دهد.

ارور E20 / F20: سیستم حرارتی لباس‌شویی مشکل دارد که ممکن است عوامل مختلفی داشته باشد. نخستین کاری که باید انجام دهید این است که لباس‌شویی را خاموش و روشن کنید. اگر خطا برطرف نشد، احتمالا ترمیستور دستگاه (حسگر حرارتی NTC) مشکل دارد. شاید هم المنت درست کار نمی‌کند.

ارور E21 / F21: به احتمال بسیار زیاد موتور لباس‌شویی درست کار نمی‌کند، که ممکن است باعث بروز مشکلات نرم‌افزاری برد الکترونیکی ماشین نیز شده باشد. اگر مشکل از موتور باشد، معمولا به علت استفاده بی‌وقفه و کار بیش از حد توان لباس‌شویی است. گاهی ممکن است مشکل حادی در کار نباشد و صرفا با تعویض زغال موتور رفع شود؛ گاهی هم این پیغام می‌تواند به معنای آسیب جدی موتور یا سوختن کامل آن باشد. در مواردی هم لازم است علاوه بر تعمیر یا تعویض موتور، نرم‌افزار برد الکترونیکی لباس‌شویی به‌روز شود یا حتی برد الکترونیکی تعمیر شود.

ارور E23 / F23: معمولا لباس‌شویی هنگام نمایش این پیغام بسیار رایج، یکسره کار می‌کند و خاموش نمی‌شود. برای خاموش کردن ماشین باید دوشاخهٔ آن را از برق بکشید. شیر آب ورودی را بررسی کنید و از باز بودن آن مطمئن شوید. اگر مشکل از شیر آب نباشد، به احتمال زیاد سیستم ایمنی لباس‌شویی اجازه باز شدن درب را نمی‌دهد. معمولا در چنین شرایطی، مشکل مربوط به سیستم نشتی‌یاب یا شیربرقی کنترل آب ورودی (آکوااستاپ) است؛ یعنی یا لباس‌شویی نشتی دارد و شیربرقی وارد عمل شده و جلوی ورود آب را می‌گیرد، یا اینکه شیربرقی خراب شده و بی‌مورد عمل کرده است. گاهی هم ممکن است مشکل از میکروسوییچ شناور پایین لباس‌شویی باشد.

ارور E25 / F25: نمایش این پیغام به این معنی است که به احتمال زیاد حسگر کف دیگ یا آکوا سنسور مشکل دارد. آکوا سنسور، درواقع، تشخیص می‌دهد که آب خروجی تا چه اندازه کدر یا شفاف است. به این ترتیب، در هر مرحله از تخلیهٔ آب، می‌تواند تشخیص دهد که لباس‌ها در ماشین به اندازهٔ کافی شسته شده‌اند یا هنوز هم باید شست‌وشو ادامه یابد.

ارور E26 / F26: لباس‌شویی معمولا زمانی این پیغام را می‌دهد که بیش از حد لازم آب وارد دیگ شده باشد. علتش به احتمال بسیار زیاد این است که هیدروستات درست کار نمی‌کند. کار هیدروستات در واقع تشخیص و کنترل میزان آب لازم در دیگ لباس‌شویی است. مهم‌ترین علت کار نکردن هیدروستات تنظیم نبودن ولتاژ ورودی به آن است. این ولتاژ باید بین 0.5 تا 3.5 ولت باشد.

ارور E27 / F27: این پیغام نیز نشان می‌دهد هیدروستات درست کار نمی‌کند. اما علتش به احتمال زیاد گرفتگی شیلنگ هیدروستات است که معمولا در زیر دیگ لباس‌شویی قرار دارد. هیدروستات از طریق اندازه‌گیری فشار هوای بالای آب درون دیگ، میزان سطح آب را می‌سنجد و کنترل می‌کند. اگر شیلنگ مسدود شده باشد، هوا به هیدروستات نمی‌رسد و نمی‌تواند فشارش را اندازه بگیرید.

ارور E28 / F28: برای حسگر شدت جریان آب مشکلی پیش آمده. معمولا این پیغام نشان می‌دهد که حسگر جریان خراب شده یا شکسته. با تعویض حسگر معیوب، مشکل برطرف خوهد شد.

ارور E29 / F29: این پیغام معمولا به معنای بروز مشکل در ورود آب به لباس‌شویی است. علتش هم ممکن است بسته بودن شیر آب ورودی باشد، که کافی است شیر را باز کنید. گاهی هم ممکن است به دلیلی شیربرقی آکوااستاپ وارد عمل شده و آب ورودی را قطع کرده باشد، یا اینکه خود آکوااستاپ مشکل پیدا کرده باشد.

ارور E31 / F31: هنگام بروز عیب‌های مختلفی ممکن است این پیغام را مشاهده کنید. به طور کلی، می‌توان گفت دو عامل اصلی باعث نمایش این پیغام می‌شود. مشکل تخلیه آب و مشکل در عملکرد هیدروستات. اگر پمپ تخلیه درست کار نکند یا شیلنگ خروجی مسدود باشد، لباس‌شویی این پیغام را نمایش می‌دهد. به‌علاوه، گاهی اوقات که هیدروستات درست کار نمی‌کند یا شیلنگ هیدروستات گرفتگی دارد نیز ممکن است این پیغام نمایش داده شود.

ارور E32 / F32: مقدار لباسی که داخل لباس‌شویی قرار دارد کم‌تر یا بیش‌تر از حد لازم است. این مشکل بیش‌تر در مرحلهٔ خشک کردن بروز می‌کند. برای رفع این مشکل لباس‌شویی را خاموش کنید و کم یا زیاد بودن لباس‌های داخل آن را میزان کنید.

ارور E34 / F34: درب درست بسته نشده یا سیستم ایمنی درب درست عمل نمی‌کند. اگر درب را درست و کامل بسته‌اید و همچنان لباس‌شویی این پیغام را نمایش می‌دهد، احتمالا میکروسوییچ درب درست کار نمی‌کند.

ارور E35 / F35: قفل درب باز نمی‌شود. ممکن است قفل خراب شده باشد یا میکروسوییچ درب درست کار نکند.

ارور E36 / F36: به احتمال زیاد میکروسوئیچ درست عمل نمی‌کند و باید بررسی شود که سالم است یا نه. شاید هم مشکل از سیم‌کشی یا سوکت میکروسوییچ باشد.

ارور E37 / F37: این پیغام معمولا مربوط به حسگر حرارتی NTC است و احتمالا به این معنی است که این حسگر خراب شده یا شکسته و باید تعویض شود.

ارور E38 / F38: به توضیحات E37 | F37 مراجعه شود.

ارور E42 / F42: الکتروموتور لباس‌شویی درست کار نمی‌کند. ممکن است لازم باشد زغال‌های موتور تعویض شود. شاید هم دسته‌سیم‌ها، اتصالات موتور و نیز اتصالات تاکو مشکل داشته باشد.

ارور E43 / F43: به E42 | F42 مراجعه شود.

ارور  E44 / F44: به E42 | F42 مراجعه شود.

ارور E47 / F47:احتمالا مشکل مربوط به حسگر دما است. البته این احتمال هم وجود دارد که مشکل از الکتروموتور باشد.

ارور E48 / F48: ممکن است ولتا‌ژ ورودی ضعیف باشد. شاید هم الکتروموتور آسیب دیده و باید بررسی و احتمالا تعمیر شود.

ارور E49 / F49: به احتمال بسیار زیاد ولتاژ ورودی بسیار بالاست.

ارور E50 / F50: ممکن است الکتروموتور لباس‌شویی درست کار نکند. شاید هم رلهٔ برد الکترونیکی مشکل دارد.

ارور E51 / F51: احتمالا سوئیچ های قدرت ایراد دارند. البته این پیغام می‌تواند نشانه بروز نقص IGBT در الکتروموتور لباس‌شویی باشد.

ارور E57 / F57: هنگامی که ولتاژ ورودی کمتر از ۲۰۰ ولت باشد، لباس‌شویی این پیغام را نمایش می‌دهد. البته گاهی هم ممکن است این پیغام نشانه بروز مشکل در راه‌انداز برد الکترونیکی باشد. یک احتمال دیگر هم بروز مشکل در الکتروموتور لباس‌شویی است.

ارور E58 / F58: این پیغام ممکن است نشانه خطای حسگر D‌ باشد. البته سرعت دورانی پایین نیز می‌تواند باعث نمایش این پیغام خطا شده باشد.

ارور E59 / F59: احتمالا در سیم‌کشی لباس‌شویی مشکلی رخ داده. گاهی هم پس از مشاهده این پیغام باید برد الکترونیکی را بررسی کرد. البته شاید لازم باشد موقعیت مگنت هم بررسی شود.

ارور E61 / F61: ممکن است مدار سیم‌کشی لباس‌شویی مشکل داشته باشد. شاید هم قفل درب درست عمل نکرده است. در هر حال، با مشاهده این پیغام خطا، لباس‌شویی را خاموش کنید.

ارور E67 / F67: به هنگام نمایش این پیغام خطا، لباس‌شویی کاملا از کار می‌افتد. در واقع، برد الکترونیکی لباس‌شویی درست کار نمی‌کند و هیچ دستوری به بخش‌های مختلف ماشین نمی‌رسد. احتمالا آی سی برد سوخته و باید تعویض شود.