ارورهای یخچال بوش

ارورهای یخچال فریزر بوش | مرجع اصلی ارورهای یخچال های بوش | وبسایت امور مشتریان بوش

هر یک از ارورهای یخچال فریزر بوش تفسیر مشخضی دارد و نشان از معیوب بودن بخش یا بخش هایی از دستگاه می باشد که در زیر به توضیح هر یک پرداخته ایم. از مشتریان عزیز بوش خواهشمندیم تحت هیچ شرایطی ، بدون دانش فنی اقدام به عیب یابی و تعمیر دستگاه ننمایند و از تعمیرگاه های متفرقه خدمات دریافت نمایند. بورد های الکترونیکی بوش دارای حساسیت بسیار بالایست و در صورت خرابی ، ممکن است خسارت های جبران ناپذیری به شما وارد نماید.

تعداد کامل ارورهای یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش: 37 عدد

ارور E01 : این ارورمعمولا زمانی نمایش داده می شود که یکی از دو عامل زیر اتفاق افتاد باشد. یا سنسور دمای محفظه یخچال سوخته باشد یا سیمهای اتصال به سنسور قطع شده یا اتصال کوتاه شده باشند.

ارور E02 : نمایش این کد خطا در یخچال فریزرهای بوش به این معنی است که یا سنسور دمای محفظه فریزر درست عمل نمی کند، یا سیمهای اتصال این سنسور قطع یا اتصال کوتاه شده است.

ارور E03 : این کد خطا مربوط به عملکرد حسگر کنترل دمای مربوط به فضای داخلی کشوی یخچال است. مانند دو کد خطای قبلی، در این مورد نیز یا مشکل از خود سنسور است یا اتصالات این سنسور مشکل پیدا کرده.

ارور E04 : اگر سنسور دمای کندانسور فریزر درست کار نکند، این کد خطا نمایش داده می شود. البته ممکن است مشکل از خود سنسور نباشد بلکه سیمهای سنسور قطع یا اتصال کوتاه شده باشند.

ارور E05 : معمولا وقتی حسگر دمای مربوط به سیستم یخ زدایی (دیفراست) درست عمل نمی کند یا ارتباطش قطع می شود این کد خطا روی صفحه نمایش ظاهر می شود.

ارور E06 : این ارور مربوط به سنسور اواپراتور یخچال بوش است. البته از آن ارورهایی نیست که معمولا روی صفحه نمایش می بینیم. درواقع این ارور فقط هنگامی نمایش داده می شود که سرویسکاران مشغول انجام تست های عیب یابی هستند، آن هم در صورتی که این سنسور مشکل داشته باشد.

ارور E07 : این ارور مربوط به سنسور اواپراتور فریزر بوش است. البته از آن ارورهایی نیست که معمولا روی صفحه نمایش می بینیم. درواقع این ارور فقط هنگامی نمایش داده می شود که سرویسکاران مشغول انجام تست های عیب یابی هستند، آن هم در صورتی که این سنسور مشکل داشته باشد.

ارور E10 : این کد خطا ممکن است نشان دهنده بروز مشکل در برد اصلی کنترل یخچال باشد. البته برای اطمینان، دو شاخه یخچال را برای حدود ۵ دقیقه از برق بکشید و مجددا وصل کنید. اگر ارور بر طرف شد، یعنی مشکل خاصی وجود ندارد. اما اگر باز هم ارور ظاهر شد به این معنی است که برد الکترونیکی یخچال مشکل پیدا کرده.

ارور E11 : این ارور معمولا زمانی ظاهر می شود که برد الکترونیکی صفحه نمایش درست کار نکند. برای اطمینان، دو شاخه یخچال را به مدت سه دقیقه از برق بکشید و دوباره وصل کنید. با این کار برد صفحه نمایش ریست خواهد شد و ممکن است مشکل به کلی برطرف شود. اما اگر باز هم این ارور ظاهر شد، قاعدتا باید برد صفحه نمایش مشکل پیدا کرده باشد.

ارورE15 : در صورتی که حسگر دمای محیطی یخچال درست کار نکند این کد خطا نمایش داده می شود. البته در این مورد هم مثل همه سنسورهای دیگر، ممکن است خود سنسور ایرادی نداشته باشد و صرفا اتصالات آن مشکل پیدا کرده یا اتصال کوتاه شده باشند.

ارور E20 : این کد خطا، در یخچال فریزرهای بوش، معمولا به این دلیل بروز می کند که ارتباط بین برد الکترونیکی اصلی یخچال و برد الکترونیکی صفحه نمایش درست برقرار نمی شود. چنین خطایی ممکن است مربوط به یکی از سه عامل زیر باشد. ممکن است سیمهای اتصال در بخشی از مسیر مشکل پیدا کرده باشند. در غیر این صورت، یا برد اصلی یخچال مشکل پیدا کرده یا برد صفحه نمایش.

ارور E21 : در شرایطی که برد الکترونیکی صفحه نمایش و برد الکترونیکی مربوط به آب سرد کن و یخ ساز درست ارتباط برقرار نکنند، این کد خطا ظاهر می شود. در این مورد هم ابتدا این احتمال هست که سیمهای اتصال بین این دو برد قطع یا اتصال کوتاه شده باشند. در غیر این صورت قاعدتا باید یکی از این بردهای الکترونیکی مشکل پیدا کرده باشد.

ارور DOOROPEN : اگر درب یخچال بیش از ۳۰ ثانیه باز بماند این ارور نمایش داده می شود. درب را کامل ببندید، ارور رفع خواهد شد.

ارور LOWPOWER : در اثر افت ولتاژ ورودی، یخچال کار نمی کند و این کد خطا بر صفحه نمایش ظاهر می شود. هر وقت ولتاژ دوباره به حد نرمال برسد، یخچال شروع به کار می کند.

ارور EA : به احتمال زیاد مشکل مربوط به موتور یخساز است. ابتدا باید سیمهای اتصال به موتور را بررسی کرد. در صورت سلامت سیمها،‌ خود موتور باید بررسی و در صورت لزوم تعویض شود.

ارور EG : این کد خطا مربوط به عملکرد نامناسب یا از کار افتادن شیربرقی یخچال فریزر ساید بای ساید بوش است. به احتمال بسیار زیاد باید شیربرقی را عوض کرد.

ارور ES : اگر کلید خروجی یخ از یخساز یا کلید خروجی آب از آبسردکن مشکل داشته باشد، این کد خطا نمایش داده می شود. ابتدا باید از سلامت بخش یخساز و آبسردکن مطمئن شد. اگر این بخشها مشکلی نداشته باشد، باید کلید خروجی را عوض کرد.

ارور EU : این کد خطا وقتی نمایش داده می شود که کلید روشن و خاموش کردن یخساز درست کار نکند. عامل این مشکل ممکن است اشکال در سیمهای بخش یخساز باشد. ممکن هم هست که کلید خراب شده باشد. در این صورت باید کلید را عوض کرد.

ارور F1 : این کد خطا زمانی ظاهر می شود که یا حسگر سیستم یخ زدایی (سنسور دیفراست) مشکل پیدا کرده باشد یا حسگر دمای محیطی درست عمل نکند. در این مورد هم در ابتدا باید سیمهای اتصال سنسورها را بررسی کرد. اگر مشکلی نبود قاعدتا یکی از این حسگرها سوخته و باید تعویض شود.

ارور RT : اگر حسگر دمای محیطی یخچال ساید بای ساید بوش درست عمل نکند، این خطا ظاهر می شود. احتمالا سیمهای اتصال سنسور قطع یا اتصال کوتاه شده اند. اگر سیمها سالم باشند، ممکن است خود سنسور ایراد داشته باشد.